Een bureaustoel kopen wordt vaak gezien als de lastigste opgave binnen het inrichten van het kantoor. Hoe moet de stoel er uit zien? Waar moet de stoel aan voldoen? Wat is het verschil tussen alle stoelen? Vaak is er zoveel keuze dat het niet duidelijk is welke stoel nu bij u past. Om u bij deze keuze te helpen hebben wij 5 tips op rijtje gezet. Natuurlijk kunt u ook altijd vrijblijvend contact op nemen, zodat wij u telefonisch of in onze showroom kunnen helpen bij het maken van de beste keuze.

TIP 1 | Wat is uw budget?

Wanneer u goed in kaart heeft wat uw budget is, kunt u binnen een bepaalde pricerange gaan zoeken. Zo vallen er direct al een hoop stoelen af, wat het zoeken een stuk makkelijker maakt. Bent u bijvoorbeeld op zoek naar goedkope bureaustoelen, omdat u er niet 8 uur per dag op hoeft te zitten. Dan is de kans groot dat u zult slagen binnen de cagetorie budget bureaustoelen. Heeft u een beperkt budget, maar wilt u toch een bureaustoel een uitgebreid pakket aan verstel- en instelmogelijkheden? Dan is het meer dan de moeite waard om te overwegen een tweedehands bureaustoel aan te schaffen.


TIP 2 | Woor welke functie gaat de bureaustoel gebruikt worden?

Een belangrijke vraag binnen deze tip is: hoelang wordt er stoel gezeten? Wordt er 8 uur per dag gebruik gemaakt van de stoel. Dan is het belangrijk dat de stoel helemaal naar wens van de gebruiker afgesteld kan worden. Bij werkzaamheden als bewaking of monitoring, of andere functies die 24 uur per dag worden uitgevoerd. Is het verstandig om stoel te kiezen die dit intensieve gebruik aankan, de 24-Uur stoelen. Ook voor directiefuncties is er een aparte categorie: Directiebureaustoelen.


TIP 3 | Verstelbare bureaustoel

Veel opties zijn van bureaustoelen verstelbaar, denk aan zithoogte, zitdiepte, rughoogte of de zelfs de lendensteun. Ook de verstelbare armleunigen zijn een belangrijk onderdeel, deze zorgen ervoor dat wanneer uw armen er op rusten uw bovenlichaam in de juiste houding blijft. Voordat u dus op zoek gaat naar de beste bureaustoel is het dus belangrijk te weten welke instel- of verstelbare opties voor u belangrijk zijn.


TIP 4 | Online kopen of in de showroom komen proefzitten

Wanneer u online een bureaustoel koopt, weet u natuurlijk niet hoe de stoel zit. Dit is in sommige gevallen niet een groot probleem, bijvoorbeeld wanneer er niet de hele dag op de bureaustoel gezeten hoeft te worden. Wel is het aan te raden wanneer er acht uur per dag intensief op de stoel wordt gezeten, om de stoel van te voren uit te komen proberen in onze showroom. Een andere reden om een buraustoel online te kopen is wanneer u een nabestelling doet. Dan weet u natuurlijk al precies wat u van het product kunt verwachten.


TIP 5 | Ciculaire economie

Houdt uw bedrijf of het bedrijf waar u werkt zich bezig met circulair inrichten? Dan zijn er bij het kopen van een buraustoel een paar interessante opties. Zo is de bureaustoel Leaf een mooi voorbeeld. Deze stoel is namelijk voor 98% recyclebaar en is volledig volgens het cradle 2 cradle principe ontworpen. Een ander voorbeeld zijn Therapod stoelen, op deze stoelen zit namelijk €50,- End-of-life-circle vergoeding. Dit houdt in dat wanneer u de stoelen niet meer gebruikt en terug inleverd bij de fabrikant, u €50,- per stoel retour krijgt. U bent natuurlijk al helemaal goed op weg wanneer u direct voor gebruikte bureaustoel kiest. Het is overigens ook mogelijk dat wij uw oude bureaustoelen opkopen of inwisselen bij aankoop van nieuwe.